Wednesday, December 23, 2009

Apekah~~

Salam perpaduan..terkejut. mgkin ini yg dpt digmbarkn saat sy membaca yg dibawah ini. pelik. kerana SEMUANYA adlh progrm MPP. Malah ada beberapa program yg tidak ditulis nmanya dgn tepat. Bagaimana sy tau? mestilah, sbb sy masih Setiausaha Agung MPPUTM 08/09.sy yg menyimpn smua rekod program2 MPP, (selain drp Naib Presiden Aktiviti). mana mungkin sy xtau. Masih byk lagi progrm2 MPP yg telah dilaksanakn, tp tidak tertulis agknya..ataupn, mmg mereka xtahu. sbb mereka mmg xtahu pn.. :)



Kecewa.mmg kecewa dgn tndakan pihak2 berkenaan. umpama mencabul hasil kerja dan titik peluh shbt2 MPP sy yg lain. Program itu dijayakan oleh Pro-M???Seolah2 mmg itu adlh progrm mrka. Berkatalah benar. Sgguh kalau dinisbahkan penglibatan MPP yg bertanding untuk Evo dan Pro-M untuk program2 trsebut, ternyata lbih ramai MPP Evo. Tak mungkin selama ini mata saya salah melihat, sy rabun pn tidak,inikan pula buta!

Tidakkah rasa bersalah? sekelumit pn tak adakah? Mgkinkah boleh digelar mengkhianat hasil kerja bersama?Sy pasti shbt2 MPP lain yg tlh m'baca flyers ini sudah dpt mnjawabnya. Dan saya juga! Seingat sy dalam pilihnraya yg lps, ada seorg jntera ProM yg juga bekas MPP 07/08, mewar2kn ttg kejayaannya mndapatkn itu dn ini untuk mahasiswa UTM..tp sy juga tau..dia adlah salah seorg MPP yg tidak melakukan apa2 langsung sepnjg Allah mengamanahknnya tanggungjawab itu!Bagaimana menilai yg ini?? Anda fikirkn sndri.

Nmpknya kali ini pn masih m'gunakan cara 'hitam legam' yg sama! Oh, sgguh sy mghormati org2 yg beriman dgn ayat2 Allah dan Sunnah Rasulullah, tetapi bgimanakh yg mcm ini? Mgkinkah ini yg dikatakn sbgi m'politikkan agama?? Ah, meluat sgguh. Kalau inilah yg mereka cuba gmbarkn sbgi muslim sejati, maka lg susah dan sesatlah org2 yg sdg cuba mencintai ayat2 Allah itu.. Astaghfirullah~~Ya Allah, peliharakanlah iman kami. Ya Rasulullah, moga2 kami tidak tersasar daripada memahami ajaran mu... (-_-)


Regards,
@nEQs

Monday, October 5, 2009

[SEBUAH PERTEMUAN]

SPECIALLY DEDICATED TO MY BELOVED,


[ SITI FATIMAH BT YAACOB ]

[ NURUL HIDAYAH MOHD DIN ]

[ ANN FATIMAH BT MOHAMAD ]


This song reminds me of all of you..really miss our best time together. (^_^)


ketika diri mencari sinar

secebis cahaya menerangi laluan

adakalanya langkahku tersasar

tersungkur di lembah kegelapan


bagaikan terdengar bisikan rindu

mengalun kalimah menyapa keinsafan

kehadiranmu menyentuh kalbbu

menyalakan obor pengharapan


tikaku kealpaan kau bisikkan bicara keinsafan

kau beri kekuatan tika aku diuji dgn dugaan

saatku kehilangan keyakinan

kau nyalakan harapan

saatku meragukan keampunan Tuhan

kau katakan rahmatNya mengatasi segala


menitis airmata ku keharuan

kepada sebuah pertemuan

kehadiranmu mendamaikan

hati yang dahulu keresahan


cinta yang semakin kesamaran

kau gilap cahaya kebahagiaan

tulus keikhlasan menjadi ikatan

dengan restu kasihMu oh Tuhan


titisan airmata menyubur cinta

dan rindu pun berbunga

mekar tidak pernah layu

damainya hati yg dulu resah keliru


cintaku takkan pudar diuji dugaan

mengharum dalam harapan

moga kan kesampaian kepada Tuhan

lantaran diri hamba kerdil dan hina


menitis airmataku keharuan

kepada sebuah pertemuan

kehadiranmu mendamaikan

hati yang dahulu keresahan


syukur sungguh dihati ini

dikurniakan teman sejati

menunjuk jalan dekatiNya

tika diri dalam kebuntuan


betapa aku menghargai

kejujuran yang kau beri

mengajarku mengenal erti

cinta hakiki yang abadi


tiada yang menjadi impian

selain rahmat kasihMu Tuhan

yang terbias pada ketulusan

sekeping hati seorang insan

bernama TEMAN.... (^_^)
regards,
@nEQs

Sunday, September 6, 2009

[AKU TAK PANDAI BERKATA2]

Lautan yang berapi

Daratan yang berduri

Bagiku bukan musibah

Malahan hikmah berharga



Katalah apa saja

Yang jelik penuh dusta

Kau bebas warnai diriku

Di minda yang kelabu



Sungguhpun ku terkilan

Terguris perasaan

Ku pilih berdiam diri

Tanpa dendam di hati



Siapa diri ini

Tuhan yang memahami

Amarah dan kecewa

Hanyalah bara membakar jiwa



Malam bertandang..

Hati berbisik mengenang

Cerita derita yang daku pendam

Kata menguji cuba untuk ku sudahi

Berulang airmata membasahi



Aku kini perlu berdiri

Walau hakikatnya pasti kan melukai

Aku ingin semua rasai

Kerna pengakhirnya hidup ku sendiri



Oh Tuhan kau berikan aku segala kekuatan

Untuk meneruskan perjalanan..

...

...

...

...


P/S: Aku xpandai nk meluahkan, susah nk ckp apa sebnrnya yg terbuku di hati. Terasa ingin semua org mengerti, tp aku xtahu mcmna nk beritahu. Aku mmg xpandai berkata-kata.

Wednesday, September 2, 2009

[UPDATE]

.AKU SEDANG MENG'UPDATE' BLOG INI.

okey dah. xde idea dah nk tulis ape.hehe.
eh, ada2.. nak cerita je..
2,3 mggu sblum ini, aku telah mengalami konflik dlmn diri yg agk dahsyat tetapi cool jgk la..
sepnjg2 time tu aku asyik berlari, berlari dan berlari
lari dari memikirkan pa yg aku patut fikirkan
lari dari buat apa yg aku patut buat
lari dari segalanya...
PLEASE LEAVE ME ALONE!!

erk..itu jgn pecaya kata2 itu
hanya lahir dari emosi yg tidak stabil shja..
huhuhuuu

ONE DAY U'LL KNOW WHAT TRUE FRENS REALLY ARE..
really?still have to wait that 'one day'???
that 'one day' always make me 'sick'!
huh, sabo2.apehal ko emosi lagi nih?
geram3.
aku tidak dapat menahan kesabaran ini lagi.
sabo2.bulan pose ni kan...
okeh2.. nasib baik pose..kalo tak..aku langgar je lipas2 tu ngan unta aku.
unta tol! brani lipas tu ganggu ibu jari kaki aku!

erk, mengarut sudah ni..tanda2 BURNOUT nih..
asyik bermonolog je.ape nak jadi ntah.

dan..mlm sblm hari smlm berakhir dgn..err..
xde pengakhiran sbb aku xtido mlm.huhu.insomnia lg.
but..pagi tu, mud aku sedikit berubah. thanks kpda penghantar2 msej trsebut.

Slm Ramadhan. Mg Allah tempatkan Wani d tempat yg selayaknya Wani dpt dan dberkati rezeki serta ilmu yg Wani perolehi. Amin. Bljr sungguh2 Wani. Slmt berkuliah. :)

sent : 1-09-2009, 06:27:02

hurm..mula2 baca, terus je aku tgk kaki aku, kot2 da xjejak ke bumi ke..huhu.
Alhamdulillah, masih bernafas dn dberi ksmpatan utk menebus keslhn2 lalu.
hehe :p
penghantar ni bknla kawan rapat yg da kenal berkurun lamanya. baru sgt kenal.

Ya Allah, wanita yg membaca ini adalah wanita yg cantik, kuat, sabar, & sy menyayanginya. Tolong & tingkatkan kehidupannya. begitupun jika dia melangkah, selamatkan dia. Amin

sent : 1-09-2009, 09:34:47

cam lebih kurg je bunyinya.skali lg mnyebabkn aku mencubit tgn aku sndri. betul ke aku masih hidup ni??ahaha..ok2, aku tau ayt mesej tu terlalu bgus kalo nk dbandingkn ngan aku.huhu.
yg bagi ni..org yg sgt teramat rapat ngan aku. da macam kakak sendiri da. org yg tau setiap inci perjalanan hidup aku..huhu..terharu..

pelik.xfaham.konfius.

TRUE FRENS???HAHAHAAA












Sunday, August 2, 2009

[HERO]



There's a hero if you look inside your heart

You don't have to be afraid of what you are

There's an answer if you reach into your soul

And the sorrow that you know will melt away


And then a hero comes along

With the strength to carry on

And you cast your fears aside

And you know you can survive

So when you feel like hope is gone

Look inside you and be strong

And then you'll finally see the truth

That a hero lies in you


It's a long road when you face the world alone

No one reaches out a hand for you to hold

You can find love if you search within your self

And the empitiness you felt will disappear

Lord knows dreams are hard to follow

But don't let anyone tear them away

Hold on, there will be tomorrow

In time you'll find the way

Thursday, July 23, 2009

[WHEN @NEQS SAYS...]


kita punya matlamat yang sama
namun jalannya seringkali berbeza
kerana kita tidak serupa
biarlah jalannya tidak sama
biarlah caranya tersendiri
biarlah kaedahnya pelbagai
namun...
selagi matlamat itu jelas
selagi tidak tersasar
selagi kaedahnya berlandaskan syara'
teruskanlah
manusia itu..
rambut saja sama hitam
tapi hatinya lain-lain
tidak perlu memaksa
jangan juga dipaksa
elakkan terpaksa
bukalah pintu hati untuk menerima
bukalah pintu hati untuk memberi
bukalah pintu hati untuk meredhai
bukalah pintu hati untuk memaafkan
SAYA SAYANG KESEMUANYA
Regards,
@nEQs
"Anak kecil main api. terbakar hatinya yang sepi. airmata darah bercampur keringat. bumi dipijak milik orang. nenek moyang kaya raya. tergadai seluruh harta benda. akibat sengketa sesama lah kita. cinta lenyap di arus zaman. indahnya bumi kita ini. warisan berkurun lamanya. hasil mengalir ke tangan yang lain. pribumi merintih sendiri. masa depan sungguh kelam. kan lenyap peristiwa semalam. tertutup hati terkunci mati. maruah peribadi dah hilang. kini kita cuma tinggal kuasa. yang akan menentukan bangsa. bersatulah hati bersama berbakti.pulih kembali harga diri. kita sudah tiada masa. majulah dengan Maha Perkasa. janganlah terlalai teruskan usaha. Melayu kan gagah di Nusantara."

Sunday, July 19, 2009

CUTI2 PAHANG

salam perpaduan. wah..agak lama tdk berblogging. tiada kecukupan masa dn ruang dan peluang utk mengarut di sini.huhu. arakian bermulalah cerita aku...berkisar bertumis bertumbuk berhiris tentang cuti aku bermula 7 julai hingga 12 julai 2009 yang lepas. ye, cuti yg aku buat utk diri sndri.sebab kelas aku lom start lagi, maka drp duk mengenang nasib kt UTM nih, baik le balik umh. bleh gak jmpa ngan kucin' yg dirindui.hehe. hampeh pnya ank, bknnye nk rndu kt mkayh, kat kucin' plak.

actually cuti tu sepatutnya berakhir 9 julai, tp aku enggan refuse ingkar utk pulang apbla mngetahui kakak aku [the one and only sis i hv] nk brtunang plak ahad tuh. maka aku merasakan sekiranya tiada aku di majlis tersebut, pasti akn kucar kacir, sedih dan kecewa org2 di kampung itu..hehehe.camla aku ntg sgt smpai diorg perlu merasa bgtu..kan?kan?hehe.

well..aku mstila xnk trlepas peluang mlhat kakakku itu melawa2 di hari berbahgia tersebut.n disamping tu, dpt kumpul ngan sanak sedara yg dh lama xjmpa tuh.slalu time knduri n raya je dpt kumpul.huhu. disebabkn kakak aku ni cucu sulung, maka nenek sblh mak suh buat kat umh beliau la.xjauh pn dari kmpg aku, 30 minit prjlnn je. walaun mjlis tu simple, tp sgt meriah. nk cerita kt cni pn pnjg sgt rasenye..so..jom kite tgk gmbr ni sesama. (^_^)

yeah, ini la pasangan yg bahagia tersebut..ucpn aku, harap kalian sabar dn tabah menghadapi dugaan sepnjg tmpoh prtunangn ini..semoga ke jinjang pelamin dn akhirnya bahagia sehingga ke akhir hayat.dpt ank banyak2, rzki melimpah ruah..hehe



perbincangan sedang berlangsung time nih dan kata putusnye, majlis perkhwinn akn dilksanakn pd mac 2010.so ada 8 bulan dr skrg utk diorg berusaha kumpul duit!haha. wang hantaran RM7000. kalo ikutkn kt kmpg tu kalo degree holder amek RM10 000, tp abah aku ckp xprlu smpai menyushkan phk lelaki, bkn wang yg pnting, tetapi hubungan yg diredha dn diberkati Allah tu yg penting.hehe..betul3..ha, berbaju melayu merah tu abah aku, baju kurung biru n tudung biru tu mak aku. nmpk bhgia jgk kat wjah mereka, nk dpt menantu la katakan..huhu.aku? biase2 je..mgkin kalo dpt ank sedara baru aku melonjak2 kegirangan kot.haha


yg ni plak adik sepupu aku yg baru berusia 2 bulan. aku 1st time jmpa beliau time knduri ni.t'kjut gak tgk, cm ank cina je muke dia..putih melepak n rmbut hitam gler..hensem habisss..hehe.nmanya Muhammad Aisy Afif Najwal..panjg n susah nk sebut.nasib baik bukn permpuan, kalo x berbelit lidah time akad.hehe.erk..terlupa nk gtau, nma kakak aku ni Sharifah Nurrul Mardiana n psangannye Mohd Ubaidullah..erm..pnjg gak tu kn? hehe



ha..ni part yg paling aku suke..PESTA DURIAN.. hehe. alhamdulillah tahun ni rezeki buah-buahan melimpah ruah. pnyala banyak durian sampai mak n nenek aku da xlarat nk buat tempoyak.mcm2 jenis durian ade, bole didapati di belakang rumah sahaja.hehe.tu yg untung duk kat kmpung, nk ape2, cari kat keliling umh je.tp syaratnye, kena rajin berkebun le..xkn nk suh sume pokok tu tmbuh sndri kan????? hehe

okla, perut da mula bernyanyi nih..kena isi nih..hehe. lain kali je aku smbung citer ni [kalo ada masa, pasal sem ni busy tahap gaban..huhu]. papepun, aku merasa sgt hepi dgn kepulangan tersebut, rasa cm xckup je, nk bercuti lagi lame dari tuh..hehe.ni la manusia, xprnh merasa cukup n bersyukur ngan apa yg ada..hehe. hurm..skrg aku lbh fhm knpa masa itu emas. (^_^) sekian..wassalam..

'demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian'

regards,

@nEQs

Tuesday, July 14, 2009

TRAGEDI JUNE [PART 2]

Diriwayatkanlah pula kisah kembar yang hanya tinggal bertiga itu, hiduplah mereka, bermain dan membesar bersama. sehinggalah pada suatu masa, ketika si Gadis tiada di rumah, sekumpulan lanun telah menyerang perkampungan tersebut. ketua lanun yang bermata satu, dengan kejamnya telah merobek jantung semua penduduk kampung itu. tidak terkecuali, ketiga2 adik beradik kembar tersebut. tragis, sungguh tragis. jantung2 itu dikumpulkan dalam satu tong, untuk dijadikan makanan kepada anjing2 peliharaan lanun2 tersebut.

dan teramatlah sayu hati si Gadis, apabila pulang, melihat keadaan kampungnya yang punah. bak dilanda tsunami, semuanya hancur. dicarinya ketiga2 kembar tersebut, namun yg dijumpai hanyalah cebisan baju. mayat2 mereka telah dilarikan serigala. dgn hati yang remuk redam, si Gadis membawa diri, mencari penempatan baru. memulakan kehidupan baru bukanlah suatu perkara yang mudah baginya. melupakan segala2 yang telah berlaku adalah mustahil baginya.


[sad ending story]


demikianlah cerita yang aku telah reka, khas untuk memperingati anak2 hamsters aku yg comel,gemok, dan tembam itu. yang telah mati kesemuanya, tiada mayat, bulu pn xtinggal. hampeh punya kucing. siap ar ko kucing... kalo aku jmpa ko aku tunjal2 kepala ko samapi ko teleng. kurang asam garam kehidupan tol!!! kucing UNTAAAA!!!!

huuuu... lama giler nk siapkn cite nih, dahlah xbest, lambat siap lak tu. siput sedut tol. apo nk buat. maso x ado...huhu.. buat baby2 hencem sekalian, kakak missssss u lotsssssssssss..... huhu... da serik da, xmo bela hamsters lagi dah.. nk bela anak rimau plak..biar rimau tu makan kucing tu.. kucing busuk. busuk hati. suka2 je dia makan anak2 hencem aku...waaa....... sedih... :(

Thursday, June 25, 2009

TRAGEDI JUNE

Diriwayatkan alkisah terdapat sepasang suami isteri. mereka telah lama berkahwin tapi masih tidak mempunyai chya mata. setelah berusaha selama 10 tahun akhirnya mereka dikurniakan anak kembar.bukan kembar dua, tapi kembar empat!sgt unik dan jarang ditemui,malah bertmbah unik apabila kesemua empat kembar tersebut adlh ank teruna.

Sewaktu si ibu melahirkan kembar tersebut, si bapa tiada di rumah, keluar mencari rezeki untuk sesuap nasi mereka sekeluarga.malang tidak berbau, si bapa telah diserang oleh lanun, pergelutan berlaku, dan si bapa telah ditikam di perut bertubi2 sehingga menampakkn ususnya.mujur si bapa diselamatkn oleh seorg gadis yang tidak dikenali yang menghampiri kawasan pergaduhan tersebut. melihatkan keadaan si bapa yang hanya tinggal nyawa2 ikan, gadis tersebut membawa si bapa ke rumah tok dukun.luka di perut bapa dijahit dgn harapan si bapa dpt diselamatkn.tetapi Tuhan lebih menyayanginya, si bapa pergi buat selama2nya akibat tidak dapat menahan kesakitan yg amt perit itu. namun si bapa sempat berpesan kepada si gadis utk mencari isterinya jika dia sudah tiada.si bapa telah meninggalkan wasiat buat si ibu. Dan si ibu yg berada di rumah, hanya menanti penuh harapan kepulangan si bapa. ditatapi wajah anknya satu persatu sambil berkata "syg, nantikan bapa pulang. pasti bapa gembira apabila melihat kamu semua."

Dan..harapan hanya tingggal harapan.hari berganti hari, bulan berganti bulan, si bapa masih tidak muncul, dan harapan si ibu untuk melihat kegembiraan di wajah si bapa, hanya tinggal sekadar harapan. bermula dari hari itu, si ibu sentiasa menangis. hanya airmata menjadi teman setianya ketika itu. setiap kali si ibu melihat wajah ank2nya, hatinya bertambh hancur.luluh. di hati kecilnya sudah terdetik, pastinya bapa sudah tiada. anak2 masih lembut ubun kepalanya,masih mengharapkn susu dari badannya, masih mengharapkan untuk didukung kemana saja, segala2nya memerlukan penjagaan rapi. pastilah sukar menjadi ibu tunggal dengan empat ank kembar. walaubagaimanapun, si ibu tabah. bertahan demi anak2.dia pasti, jika si bapa masih ada, pasti si bapa inginkannya menjaga anak2 kecil tersebut sebaik mungkin.

Badan si ibu sudah semakin lemah. seleranya menurun hari ke hari. kadangkala seharian si ibu tidak menjamah apa2 makanan pun. badan yang dahulunya berisi, sekarang hanya kelihatan rangka tubuhnya sahaja. kesihatannya mula merosot. cuba digagahkan dirinya demi untuk anak2. anak2nya masih memerlukan ibu. dia mesti bertahan. Lewat mlm itu, hujan turun dgn lebatnya, si ibu menyusu anak2nya, memeluk mereka erat2 supaya haba dibadannya dapat dikongsi dgn ank2nya. si ibu kesejukn, tetapi dia bertahan, walau apa pun yg terjadi, si ibu akan melindungi ank2nya. dia tidak mahu ank2nya kesejukan.

Namun, akibat daripada cuaca sejuk itu, si ibu mula berasa sukar untuk bernafas. si ibu mengurut2 dadanya. cuba bernafas perlahan2. dan lama kelamaan semakin perlahan.perlahan.dan perlahan. dan akhirnya si ibu menghembuskn nafas terakhrnya. ank2 yg masih menyusu ketika itu berhenti.pelik, mengapa ibu sudah tidak bergerak? mengapa sudah tidak ada susu?kami lapar..ibu, bangun..kami lapar.kami nk susu.ibu, bangun.....dan begitulah sehingga mereka menyedari jasad ibunya sudah kaku.tidak bergerak2 lagi.

Bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga. sudahlah tidak pernah mengenali bapa, kini ibu yg menjadi tempat bergntung pula meninggalkan mereka. siapa yang akan menjaga mereka sekarang?dalam usia tidak sampai setahun itu, pastilah mereka akn mati kelaparan. Tuhan itu Maha Adil, diuji hambaNya dengan keperitan hidup tetapi dalam masa yg sama pasti sudah ditetapkn sesuatu yg baik di sebalik ujian tersebut. Hari itu juga, si gadis yg telah diamanahkn oleh si bapa utk mencri keluarganya tiba ke rumah mereka. sayu hati si gadis apbla melihat empat kembar yg sedang buntu disamping mayat ibunya. lalu dilakukanlah pengebumian si ibu sebaik mungkin, dan si gadis bertekad, akn dipelihara kembar tersebut sehingga mereka dewasa dan boleh berdikari.

Maka bermulalah kehidupan baru empat beradik kembar tersebut bersama si gadis. org yg mereka tidak kenali lgsung, tetapi secara tiba2 menjadi penyelamat mereka. Bersyukur kepada yg Maha Berkuasa. Si gadis menjaga mereka dengan begitu baik, ditatang bagai minyak yg penuh. dipukul sedikit pn tidak, apatah lagi dimarah. Kembar itu dididik mengenai adab sopan, menjadikn mereka jejaka yg kaya dengan budi pekerti.

Saat usia mereka mencapai 7 tahun, salah seorg dari kembar tersebut telah jatuh sakit secara tiba2. si gadis mencuba pelbagai ikhtiar untuk mengubatinya.namun dia menerima nasib yg sama seperti kedua org tuanya. maka tinggallah si gadis bersama tiga kembar yang lain, mneruskan hidup. yang pergi tetap pergi, yg masih hidup, perjalanan perlu diteruskan.

(bersambung...)

Monday, June 22, 2009

KE'HEALTHY'AN

salam.

lma xjmpa.ada kursus jumaat smpai ahd.so xdapekle nk mengontact sape2.kerna fon telah dirmpas slma 3 ari.sob sob..sedey...


arini da kmbali brtugas smla kat opis nih.agk boring.sbb xada org utk dibuat kelakar.busan.n lagi, bdn terasa sgt sgt sgt teramat xlarat.sakit kapla dn sakit badan jua. mau brjalan dn juga mengangkat tgn pn terasa susah.apa???oh, bukan lumpuh, sengal saja.lenguh2 badanlah itu.


masa kursus kena buat mcm2.da lma xjoging, jd bila tetiba kna buat yg mcm2 itu, badan m'hadapi culture shock.sgt tershock.tmbh lg, sepnjg 2 hari (48jam), aku hnya menidurkn diri selama 2jam lebey saja.hari kedua aku suda collapse.xmampu berthn lagi.jadi mlm itu jam 8.30 aku suda tido, sehingga jam 4 pagi, aku tetiba shja bgun.mata suda jadi keras, dn tidak mahu lelap lagi.maka aku pn mnuggu waktu subuh.pegi mndi.dn brsiap utk aktiviti hari terakhir tu la.


pg tu buat poco2+chicken dance.agk seronok.tp ini kapla still weng lg.dn brtmbh weng pd jam 9 pg itu.selepas itu aku pn meminta pertolongan dari urusetia utk mghantar ke farmasi.mau cari aku pny ubt la..aku tarak bawak sna sbb aku suda lma tidak kna ini sakit.cari punya cari, tarak ktemu jua ubt itu.jadi aku hentam beli ubt apa saja asalkn sakit kapla ini berkurg.


selepas itu aku terus tarak mud.trak mau makan.mau tidur saja.jam 3 ptg, suda brtolk balik UTM,makanya aku tidur saja sepnjg2 prjlnn itu.smpi di UTM jam 6.30,balik bilik dn terus tidur lagi.tklimt pd mlm itu juga aku tdk larat mau prgi.sgt berat la ini kapla.


dn hari ini, aku rasa suda seperti mau demam.badan suda seram sejuk,sekejap panas sekejap sejuk.sgt berasa tidak sihat.dn tidak ada mud juga.asyik terasa hangin saja.pnt sudah mnyuruh diri sndri brsabar.aku terasa rimas,lemau,sengal,unta,kambing,ayam,itik..dn mcm2 lgla.pening.pening.pening.


sgt xada mud.mud itu suda hilang.suda xada.ada phm ka?hilangla itu.missing in action.haih...


ini entry pun xada mud mau tulis.xada mud mau buat klaka2.

Wednesday, June 17, 2009

MESTI DENGAR JUGAK..TAK KIRE.. :D

Salam perpaduan..
ni..aku td dgr lagu nih.best best best.
walaupn aku xphm apekh yg cuna dinyatakn oleh adik comei comei comei brnama CLEOPATRA STRATAN nih, tp aku ttp suke suke suke..
hehe
Jom kita dgr sama2.. (^_^)


video
besar kan beg beliau..msti penat giler lps abeh shooting video nih


video
ye, sgt bersifat pnyayng, sgla jns haiwan pn ada kat situ.
hah, tajuk lagu nih zunea zunea


video
nadanya sperti sedih je..tp..still...aku x phm..hehe
pandai tol budak2 zmn skrg brgaya..


video

lagi beliau dan beg merahnye..eii..geram tol tgk..

Tuesday, June 16, 2009

EMM..YUMMY YUMMY YUMMY

salam salam salam dan salam perpaduan..
di pagi hari yg indah ini, mata aku msih blum mau lelap.
tau knpa? aku pn tarak tau? byk degil ini mata.
sudah berploh kali suruh tido, tadak mau tido jugak
ish ish ish ish

jadi, oleh kerana ini mata tadak mau tido, ini tgn pun mula gatal la mau tulis dlm ini blog.
sbbnya ini tgn sbntar tadi suda meng'edit' satu gmbar makan..makanan.. kueh la itu..
kueh yg sedap yg ini mulut suka makan dan ini perut beserta tali ususnya suka terima dn proses dan akhirnya ini.........erk..tadak bole bagitau di sini, byk bersifat memalukan la.

di samping itu jugak, ini hati ada berasa sedikit menerima cabaran dari incik...incik apa nmanya..incik...tadak apa la, aku xmau bgtau di sini..nanti incik AHMAD BO marah nanti sama aku. mana bole aku bgtau dlm blog ini bhwa incik AHMAD BO yg punca kpda semua gejala dan perbuatan ini. xbley kan?kan?kan?

ha, bagus2, aku ini sgt menjaga rahasia orgnya..semua org prlu tiru sifat murni aku ini tau..
har har har harun!!
terbersin la pulak aku ini
itu menandanya selesema hamsters yg aku hidapi skrg ini brtambah comei la.
apa pasal comei? ohh..sebab itu budak hamsters kan comei, jadi apa2 brkaitan dengan beliau dn mereka itu dikira comei la.
ada paham ka ini????
xpecaya? tgk ini gmbar..



kenapa ketawa2? butul la itu hamsters byk comei kan?mengapakah???
eh, kesilapan gmbr la ini, igt suda letak itu hamsters pnya gmbr..
ohh..xpa2..small matter..mau tgk gmbar hamsters comei itu, bole tanya sama CIK DILL ini la.
pasal apa..CIK DILL sgt banyak berjuta2 lemon suka sama sy punya budak hamsters itu.
har har har harun!!!
tengok, lagi aku tulis pasal budak2 comei itu, lagi ini bersin bertambah comei..


wah..aku suda banyak lapar la ini.
mau makan la..suda 2 mlm ini aku mkn di..................err..aku tidak pandai mau cakap la..
tidak igt la.
mau tau jugak ka? bole tnya itu CIK DILL lagi la..
aku mmg butul2 tidak igt la..
ish ish ish ish
mau lihat itu gmbar ka???ada..ada...



mungkin incik yg aku rahsiakn nmanya itu sbntar td suda lihat hasil kerja seni aku pula.
mgkin incik itu akn menghadirkan perasaan sombong dlm dirinya..eh, bukan ka? oh, perasaan jeles dlm dirinya trhadap kerjaya ini.
ini butul2 aku buat sndri ni..butulllll...
xpecaya?tolongla pecaya..plez plez plez..

Friday, June 12, 2009

BERITA JAM 8

salam perpaduan..

berita yg teramat baik buat student2 yg tgh mnjalani LI skrg nih..elaun lthn industri anda telah dikembalikan...tp stkt ni utk fakulti FKM,FAB, and FKSG je..yg lain2 blum dknlpasti statusnye.ini mklumat yg diterima dari pejabat bendahari UTM hsil usaha saudara zaki yg kuat mkn itu.. erk?terpecah rahsia plak.haha.( utk maklumat lanjut, baca di sini. )

FKA? skrg lom ada status, tp insyaAllah aku dn bbrpa MPP FKA yg lain (saudara zaki pn turut serta) akn mngadakn meeting ngan Dekan FKA 16/6/09 jam 2.30 ptg. isu elaun LI akn turut dbincgkan. mana2 student FKA yg ada isu utk kami bgkitkn leh bg kat blog ni trus or email kat mpputm0809@yahoo.com or call/msj 013-7192419 / 017-9691202.

antara isu yg akan dibincangkan adalah seperti berikut:
  1. Fasiliti - keadaan bilik kuliah, surau, parking, PSZ cawangan FKA
  2. Soft-skill - program berorientasikn akademik dan kursus2 kemahiran
  3. akademik - jadual peperiksaan, pnyelarasan silibus matapelajaran, sistem pemarkahan
  4. isu2 berbangkit (xdapat dinyatakan di sni, tp aku akn post entry utk hasil meeting tersebut)
ni aku letak dlm blog suka2 nih dlu sbb blog aku yg formal dlm proses penilaian utk dilaksanakn.sebab?sebab aku xpandai nk tulis skema2 (tp nmpaknye aku trpaksa blaja jd cmtu..huhu.). blog formal ni khas utk info dari MPP utk student. tgkla camne aku nk mengolah isinya nanti..hehe. (Btw, blog ni still ada, tp khas utk aku ber'gila2' je..huahua). k, sekian utk makluman. sila ramai2 bagi isu lagi ye (kot2 ada yg terlepas pndang)..salam...






KAK DAYAH


..ku bahagia pabila KAU tiba

KAU lenyapkan rawan..


...





...




...



SORRY KAK DAYAH..


sebab xjawab kol


xreply mesej


SORRY SORRY SORRY


i hv no reason for dis


mmg sgt xnak xmahu utk brjmpa org


konflik dalaman


huhu..


SORRY LAGI


PLS PLS PLS PLS 4GIVE ME

Wednesday, June 10, 2009

TEST LA PLAK


salam perpaduan..


kali ni aku jawab IQ test plak.so dptla result cm kat bwh ni..


Free IQ Tests


erm..bole tahan..haha. [ini bukan auta].haha


pergh..bole la lps ni tuka cita2 plak.nk jd cm einstein la lak.eheh~~
ape lg, jom ramai2 kita pakat jwb..

Free IQ Tests


Free-IQTest.net - Free IQ Tests

Saturday, June 6, 2009

kuiz kuiz kuiz

salam perpaduan..tadi, baru je jap tadi..aku telah mnjwb kuiz yg ade dlm facebook [guna akaun masya..thanks, walaupn xmintk izin..tp guna jugak..hehe].tetiba trnmpk satu kuiz pangkal nma jodoh.heh, cm menarik, [utk suka2 je k..].so aku pn mnjwb n dpt result spt di bawah ini:


ahaha.ngeri bangat teka teki nih....haha..ape?knpa aku gelak?haha.sbb aku sorg je yg tau nape aku gelak.n aku xnak gtau korg.biar je aku gelak sorg2.haha.k, salam..

Tuesday, June 2, 2009

CERITERA

salam perpaduan.jam skrg da mnunjukkan 3.20 pg. 2 jun 2009. blum tido lg, baru je abeh bercerita n mndengar cerita. b'mula dari kisah jin, pengalaman duk asrama, sampaila kisah kehidupn rkan2.

aku juz t'haru dgr kisah hidup kawan2 aku.xsgka.tergamam.terkejut.sedih.macam2 lagi yg aku rasa.kdg2 kita tgk org tu hepi je, tp bila da knl rapat, trnyata ltrblkg nye xsprti yg dbygkn.mcm2 kesusahn yg prlu dilalui utk mnjadi seorg manusia.yg dewasa.dan matang.hurm..

aku sllu je rasa, aku la pling b'mslh, pling huru hara.tapi sbnrnye ada org yg lbih truk dari tu.lbih perit.lebih terpaksa mngalirkn airmata.tp diorg sgt tabah.sikit pn xmengeluh.malah teruskn hidup, nikmati sgla pmberian Allah seadanya.Aku?dulu aku pernah mengeluh.pernah rasa mnyesal.pernah mcm2.xbersyukur.huhuuu.sedihh..

bila da start duk asrama, jmpa ramai org, mcm2 cerita yg aku dgr.yg diluar imaginasi aku pn ada.sampaila skrg, dan malam ni.itu yg buat sedikit demi sedikit,rasa lebih kuat utk hadapi semua ni.dan alhamdulillah jugak, things getting better since aku amek diploma dlu.bila fikir2 balik, perlu ada seseorg yg mulakn langkah, dan yg lain akn ikut.mgkin waktu diploma tu, aku rasa aku da ckup matang utk buat prtimbgn n keputusan.so aku bertindak.skrg masalah smkin slsi, semakin reda, n suasana pn smkin tenang.hurmmm...

malam ni bila aku imbas balik apa yg prnh trjadi pada aku dlu..tiba2 teringat nasihat seorg sahabat, "Allah menguji hambaNya sesuai dengan kemampuan hambaNya itu"..itu yg aku pegang, n buatkn aku kuat.kdg2 ujian tu dtg xhenti2,baru abis satu, dtg lagi satu, n begitulah seterusnya.tp itulah kehidupan kan..xleh lari dari semua ni.kalau x mesti trsa kosong je hidup ni,xde cabaran.pengalaman tu mmg banyak mengajar....

ape?xfaham ape aku cerita?hehe..mmg xberniat utk buat org fhm pn..kan ni juz luahan perasaan aku je.aku xnak luahkan sehabis2nya kat cni.ckit2 cukuple.yg lain aku simpan sndri je ye.hehe.ha, sambil nuleh2 entry nih aku dgr lagu Halim Yazid: Bangkit Asal 2. sdih gak kisah hidup beliau ni.sbgai salah seorg peminatnye,aku mmg kagumla dgn ketabahn beliau.chaiyork!chaiyork!meh kita dgr sama2 yek.. (kalo xphm gtau ye..nanti aku wat translation nye..hehe)

video

okla, tu je yg aku nk bebel.xde mud nk nuleh pnjg2.buat sahabat2, semoga tabah selalu dlm menghadapi ujian dunia ni.kuatkan hati.kuatkan semangat.sama2 kita berusaha utk berjaya ye.salam.. (^_^)

berikan aku pedoman arah mana jalan kehidupan,

utk teruskan pengembaraan daripada tersalah langkah

tunjukkan aku kawan simpang mana arah kejayaan

timur utara juga selatan, atau arah mentari terbenam

terangi jalan hidupku dgn cahaya kasihMu

pimpinlah daku dgn hidayahMu...

adakalanya aku hanyut, adakalanya ku terlupa

adakala aku leka..aku hilang..

kerana ku manusia lemah dan tidak berdaya di sisiMu

sering kali terlupa nikmatMu datang tiada jemu

bila terhimpit mulalah mencari dan menyebut namaMu

barulah merasai makna sebenar erti syukur

syukur atas rahmatMu...

regards,

@nEQs

Wednesday, May 27, 2009

TOLONGLAAAA...

TOLONGLA...
TOLONGLAA...
TOLONGLAA..
BUKAK MATE TU SIKIT
BUKAK HATI TU
BUKAK MINDA TU
EGONYE MANUSIA..

PERINGATAN UTK AKU, DIA, DAN ...

kawan2.. ni ada satu peringatan (kot...) utk korg sume. rasenye korg sume ada yg prnh n selalu n kerap giler experience ngan benda2 cmni. tp mgkin pnglaman kali prtama blum ckup utk mngajar korg. so, aku juz nk igtkan le.hehe.

pecaye tak..fizikal tak menggambarkan peribadi seseorang. mungkin korg jmpa sorg laki yg badannye ada otot2 kental tuh, tp manela korg tau kan, bila da kenal rupa2nya org tuh takut jln sensorg mlm2. mungkin korg jmpa sorg nenek yg jln guna tongkat, tp manela korg tau kan bila da knl rupa2nya nenek tu kalo tampor kambing, mmg kambing tu leh mati terus. n mungkin jugak korg jmpa sorg prmpuan yg jln lmh lmbut, suara pun kalo guna mic pun lom tntu dapat dengar, tp manela tau kan bila da kenal rupa2nye hnya indah khabar dari rupa. n mgkin korg pernah m'anggap org yg diam tu xpandai berkata2, tp manela tau kan bila da smpi saat die brbicara korg plak yg dah tak terkata.
kesimpulannye kat sini..jgn terlalu memandang rendah pada kelemahan seseorg, krna manalah kita tahu apabila dia menemui kekuatannya ternyata pada waktu tersebut kita sejuta kali lebih lemah dari itu.
jgn terlalu memuja keindahan manusia, kerana bukan kecantikan yg dapat menggambarkan keindahan akhlaknye.
ayah aku pernah cakap, kalau kita nak tau akhlak seseorang, lihatlah pada cara dia bergaul dengan teman2nya. jika baikpergaulannya, dan ramai kawannya, maka baiklah akhlaknya,.begitu juga sebaliknya.
aku prnh gak baca buku,( tp xigt ape tajuknya ).. sahabat kita adalah cermin kepada diri kita..
entry ni ada kaitan gak ngan 3 entry aku sblm ni, kerana saat aku menulis entry nih aku masih dalam kondisi emosi yg sama. jadi kaitkannye juga.aku kadang2 xfhm kenapa kita harus berasa sempurna sedangkan kesempurnaan itu hanya milik Yang Maha Esa. knpa kita perlu angkuh hanya kerana kita merasa kita tahu segala2nya sedangkn hanya Dia Yang Maha Mengetahui. Aku mungkin bukan org yg pandai berbahas, mengeluarkn hujah2 berdasarkn hadis2, tp sekurg2nya aku tau pertimbangkan baik buruk sesuatu (walaupn kadang2 tersalah pertimbangan jugak)..
setakat ni jela luahan hati aku. lainkali aku tulis lagi, tp harap2 bukan dalam keadaan emosi yg mcm ini. insyaAllah aku akn berusaha utk jadi professional (tp xleh janjila berapa lama..hehe)..maklumlah aku ni ada thp kesabarn tersendiri jugak...korg pun same kn?kn?kn?
what goes ROUND, comes ROUND
regards,
@nEQs

Tuesday, May 26, 2009

TETTTTTT...

salam perpaduan lagi n lagi n lagi...wah hebatla aku..arini je da hasilkn 3 entry, tnpa sebrg paksaan tau..haha. arini membe yg sama (nma dirahsiakan jugak..tettt) send mesej cmni. rase cm nk tulis n kongsi ngan sume lak..huahua

Sabar itu sebahagian daripada iman, Sesungguhnya Allah itu Maha Penyayang dan Maha Adil.. Percayalah, kebenaran sentiasa mendahului kepura-puraan,. InsyaAllah..
renung-renungkan dan selamat beramal..hehe
regards,
@nEQs
IF YOU CAN'T SAY SOMETHING NICE,
DON'T SAY ANYTHING AT ALL...

ORG YG BAIK

salam perpaduan.. hari ni tetiba terdetik nk menulis dlm blog nih. terfiirkan sesuatu. yg rasanya perlu utk aku nyatakan.huahua.terskema plak..teringat zaman dulu2.time tu aku form 2.begini ceritanya...
hari tu ada gotong royong kat sekolah. kelas aku da siap keje2 mencuci dah.disebabkn aku mls nk balik umh lagi, maka aku pn pi la lawat membe kelas sebelah. diorg lum habis cuci.so aku tolong le buat skali. then dtg Cikgu Mail (favourite cikgu nih..), bertegur sape la beliau ngan ktorg sume. then die tgur 'aikh, kak pah mencuci kat cni pulok?' maka aku pn tersengih smbil jwb 'biasela, sy kan rajin..heheh'..then tau x ape beliau reply?beliau ckp camni:
"ORANG YANG BAIK, TAK CAKAP YG DIRI DIA BAIK. SAMA DENGAN ORG YG JAHAT,XNGAKU DIRI DIA JAHAT."
erm..terfikir n terdiam.pastu berhujah la plak ngan beliau ttg tu sampai xsedar keje sume da siap.then balik umh.sampai kat umh, tnya ayh plak knp cikgu ckp cmtu (sbb aku still xfhm n xpuas ati). then ayh plak ckp,.
CIKGU TU CUBA BAGITAU, YG KITA NI XBOLEH MEMBANGGA DIRI, RIAK,.JGN NANTI BILA DA BESAR, DA KAYA, ADA PANGKAT, NK DERMA RM1000 KAT MASJID PUN, NK HEBOH SATU DUNIA. BAK KATANYA, KALO TGN KANAN YG MEMBERI, TGN KIRI PUN XKAN TAU.
erm..panjg lg sbnrnye explanation ayh aku, t yg tu aku paling paling paling paling ingat. betul jugak, buat apa nk menunjuk2?nk tnjuk baik sgt padahal hati busuk.buat biase2 je xleh ke? ish..ter'emo' plak..hehe
pada aku la kan, ade ramai sgt org cmni (aku slh seorgnye...mungkin..kan?haha.mmg aku suka pn..nape?xpuas ati?heheh).aku pn bukn nk amek kesah sgt ngan org2 berperangai cmni, tp kalo die nyusahkn hidup aku (bak kata sahabat aku yg sorg tu kn....nmanya dirhsiakn..tetttttttttt), mmg akn scra sukarelanye aku akn amek kesah.yela, org langgar2 pale kite ngan trelar,xkn nk diam je kot.kn?kn?slma mana nk bersabar...mgkin aku xperlu mrh2, tp bole slsaikn dlm keadaan professional la.itu yg aku blaja sejak jadi MPP ni. belajar menahan marah dan bersabar.
ada jugak org yg suka sgt dipuji.kalo sehari xkena puji alamatnye xlengkapla kitaran hdup die arituh. erm..macam2..tp kna igt..RAKAN YG MEMUJI ITU ADALAH MUSUH YG MERBAHAYA..ini bukan auta, tp bagi yg da ada pengalaman, ini adlh satu FAKTA.
kesimpulan daripada cerita yg mgkin cm xde kaitan antara satu sama lain nih.. buka mata, buka minda, buka hati,.pertimbangkn dengan akal..xperlu pun nk berpura2 jadi baik, lambat laun org akn nmpak jugak diri kita yg sbnrnye.xperlu nk canangkn kat semua org betapa baiknye kita, lambat laun org akan nmpk btpa buruknye kita..rendahkanlah hati, muhasabah diri, cari di mana silap kita, n jgn terlalu ego utk mengaku salah kita.nasihat ni khas utk aku sndri n org2 di luar sana (mana??).juz saling ingat mengingati.aku pernah gak buat salah, ego nk ngaku salah, tp kadang2 bila muhasabah balik, kita rendahkn hati, insyaAllah ketenangan tu akn hadir.akn rasa lebih lapang, lebih bahagia. so tak rugi pun kn???
actually skrg ni aku tgh dlm kursus, tp idea dtg mencurah2,maka aku pn mem'blog ler.hehe.oklah, sampai kat cni je. jmpa lg next entry.huahua..salam.. (^_^)

Sunday, May 24, 2009

-INCOMPLETE-


empty spaces fill me up with holes

distant faces with no place left to go

without u within me

i can't find no rest

where i'm going is anybody's guess


i try to go on like i never knew u

i'm awake but my world is half asleep

i pray for this heart to be unbroken

but without u all i'm going to be is

incomplete...


i don't mean to drag it on

but i can't seem to let u go

i don't wanna make u face this world alone

i wanna let you go

incomplete...

AHAD YANG MACAM2

Salam perpaduan...keypad huruf "p" kat laptop ni ssh ckit nk tekan plak, cm ade sumthing kat bawhnye yg mnyebabkn beliau tdk dapat menghantar input dari hujung jari aku ke pusat kawalan.huhu.da check t cm xde pape.tgk, kan dah terhilang huruf 'P' tuh.da check tP xde pape.(ini sudah m'hadirkn kegeraman nih).lps ni aku xnk btulkn kalo huruf 'P' tu xkuar ek.

tersebut alkisah di hari ahad yg brbahgia nih, mud aku takla sebahagia hari tersebut.tapi semendung cuaca nye..ye, kerana cuaca pada ketika ini adalah mendung suam2 kuku kambing. ada ka itu????. td mlm jam 6.30 g baru tido.bukan malam le tu nmanya, da pg hari la tu.biasela kalo tido dlm range masa abnormal pny org..mata pn kejap2 celik, kejap2 pejam.kejap2 mimpi. kejap2 berangan.bak kata org,tido2 aym je le.ditmbh lg ngan pggiln2 n msej2 yg masuk.rase nk je baling fon tu kt dinding.t kalo rosak aku nk guna fon mana la plak kn?ok2, x jadi nk baling.nk xnk ggiln tu aku jwb je le,t msej sume aku xreply.hehe.sbb kalo jwb fon,sambil pjm mate pn leh jwb,kalo msej kna bukak mata.kan?kan?

"dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lg, satu pinta ku jgn kau coba tnyakn kembali, rasa yg ku tinggal mati, seperti hari kelmarin, saat semua di sini."

ehehe..tertulis plak lagu yg aku tgh dgr nih..ni part SITI nyanyi..best SITI nyanyi lagu nih, kalah Peter Pan.hehe.bleh la nengok video kat bwh ni kalo xcaye....

video

sambung cite lagi.hmpir jam 12 td aku da bgun.wlaupn msh ngantok, tp mate ni xnk lelap da.tengok2 budak2 hamster yg encem2 tuh.kasi mkn ckit,cyg2 ckit,borak2 ckit.ok, pegi mandi.sia2 nk pi mkn.hah, tengok lagi, disbbkn kelemahn keypad 'P' nih, dah ayt tu berubh mksud.ish3,ade yg kena jual kang...

actly byk keje, tp xda mud mahu lakukn.rase cm nk tgk cite yg Nabil ngn Apek brlakon tu.mlm td dgr Diana n Paan cite, cm best giler je.sesuai tuk org yg gile2.spya brtmbh gile.haha.main2 jek.kang xpsl2 kna sman malu.huahua.sllunya aku nengok cite2 cmtu,utk menghilangkn kebosanan,kecelaruan, ketensenan,ke'hampeh'an,kesengalan,ke'unta'an.haha.apa2 jela.

erm..masih belum ketemu isi entry nih..intro pnjg sgt,da cam ngarut plak.huhu.

jadi, cerita selanjutnya, di bwh kata kunci 'tanggungjawab'. ada beberapa soalan yg aku nk utarakn, timurkn,baratkn n selatankan malah tenggarakn, n yg lagi tiga tu sebut jela sndri,pnjg plak nk tulis..soaln2 ni aku xnk jwb kt cni, tp aku ada jwpn aku sndri yg aku rase xprlu aku nk tulis kat cni.huhu.buat ape tulis kn kalo xnk gtau.nyusahkn jek.huhu.okeh, berikut mrupakn persoalannye:

1) Definisi tanggungjawab. (leh tengok kamus kn? so bleh skip..)

2) Mcmna nk menilai smada ssorg tu da lksanakn t/jwbnye? (erm..ni pn cm senang,..skip lagi..)

3) Apa yg dimksudkn dgn bntu org lksanakn t/jwbnye? (kacang je nih..skip jela..)

4) N mcmana plak nk definisikn dengan 'xm'beri peluang utk org lksanakn t/jwbnye'? (apsal senang sgt soklan nih?????err..skip lagi bleh??hehe)

Okeh, tu je soklannye.tp....sume da skip..so mna satu nk jwb?? kesimpulannye, xyah jawab pape.aku xnk ape2 jwpn.aku hnya nak answer nye shja.beserta pelan tindakannye.erk, ae ngarut nih?huhu.oklah, cm brtmbh sengal la plak..lain kali je smbung cite.tu pun kalo aku rajin.huhu.k..salam perpaduan....................................... :]

Thursday, May 14, 2009

HEPIKAH AKU?? :P

Salam perpaduan.... tajuk entri aku ni cam berunsurkan kontroversi plak..dah2, jgn cari pasal,.tingkatkan prestasi, kurgkan kntroversi ek...hehe
aku juz nak kngsi ckit pengalaman aku balik kmpung arituh.best.macam2 ada.macam2 berlaku.biasala kan, hidup ni very colourful.mcm2 wrna ada..purple,pink,biru air laut, kelabu taik anjing pn ada..ops! hehe
perjalanan aku brmula seawl jam 6.00 pg - kuar dari bilik, mnuju je stesen krtpi kulai. thanks to diana n muiz, sudi korbankan masa tido utk anta aku.jasamu ku kenang sampai ke mati.huhu. train aku jam 6.56 pagi, n ktorg tiba kat stn krtpi kulai tu lbh kurg jam 6.50 pg. ngeri sunggoh. hmpir2 terleps.
sepnjg perjalanan tu aku cam biasa la, bukak buku numerical method, n jwb soalan2 final yg lepas. haha. tipu!. sebenarnye..ape lg kan, berangan jela aku sepnjg perjalanan tu, memikirkan mcmna aku nk m'habiskn cuti yg singkat ni sesedap rasa aku.da terbayang da makanan2 feveret aku. ha, actually mlm td aku dah kol mak, gtau aku akn tiba kat umh tengahari.aku ckp kat mak "mak, mcm biasa la, bwh tudung saji mesti ada menu apa ye.." hehe. mak aku mmg dah tau, stp kali aku balik pn, mesti mintak mak masak telur masak lemak cili padi.nyum3..saat menulis entri ni pn aku terbayang betapa enaknye ia..hurmmmm...
tgh syok berangan tu, aku dikejutkan dgn satu bunyi yg bising amat.berpusing2 leher aku mencari.rupa2nya, ada satu family baru naik, aku tak igt timw tu dah kat stesen mana, ada sepasang suami isteri bersama 3 org ank mrka (2 laki2, n 1 prmpn) n jugak ada sorg makcik yg lebih tua (samada mak kpd prmpn tu, merangkap mak mertua laki tu, or sebaliknya)..mata aku dah terlekat pada baju yg ank2 die pakai..ape taknye, baju kaler oren, gmbr upin ipin plak tuh. tiga2 org pakai bju sama.boria.hehe.ni kalo ada adik aku ni, cnfirm diorg mntak gak baju cmtuh. glemer giler la upin ipin ni skrg. aku pn turut sama mnjadi pemintnye.huhu. ha, berbalik kpda certa asal..makcik tu, suara die kuat giler, aku xtau la sbb telinga aku baru leps korek pg tadi,maka pndengrn aku da jd terlalu jelas, or sememngnye suara mkcik tu kuat.agk bingit.n riuh rendah jadinya coach aku tuh.mana taknye, abeh sume org dlm coach tu dtegurnye.mcm2 crta.time tu mkcik tu brdiri je, pasal die x beli tiket, so x ada tmpt duduk le, n yg prpn td,suh le makck tu duk kat depn, td mcm2 karenah gak makcik tu, nk berdiri la, xnk amek tmpt org la..tp yg prpn tu sbr gile, lembut je dia pjuk mkcik tu suh duk depn..haih, bgus betul..respect jap aku ngan prmpn tu..n keadaan mnjadi tenang setlh mkcik tu dpt tmt duduk kat dpn coach tu, maka aku pn turut merasa tenang, bole smbung berangan. hehe. terok tol aku nih.
berangan lagi. dan lagi. dan lagi. haih, seronok gak ye berangan ni. hehe. tetiba fon bunyik "tenet tenet tenetttt"..aikh, sejak bila fon aku ada bunyik? bukan ke sound die da rosak??eheh..tipu lagi. dush!dush! aiyark!!!..bukak, tengok, n baca. 'D' rupanya mesej (nama sebenar dirahsiakn.haha)
d : dah balik?
aku : dah. otw.
d : :( tak jumpa pun
aku : erm..xsmpt
ye, seringkas dan sependek itu aku jwb.lepas tu..lepas tu..lepas tu..aku pun..nangis.huhu.sedih...sbnrye ada krisis ckit ngan shbt aku yg sorg nih.aku pn xtau la apa pncanya. (agk ego utk ngaku salah sndri).hurm..aku mmg aslnye nk jmpa die dlu sblm balik tu.nk bual2.ngumpt2.gosip2. n yg paling pnting, aku nk kasi hadiah kt die.hadiah yg aku tmph khas utk die. tp tula, aku kecik ati sgt ngan die, so aku jauhkan diri. mmg prngai aku cmni. degil ckit.tp dah terasa, nk buat cmne..igt die da lupakan aku da, da xnk kawan ngan aku da, igt aku ni da xpenting bg die da..huhu..sedihhh.... stlh pnt nangis n m'cover tangisan tersebut (malu sbb org sblh aku dah pndg aku dgn peliknye..mesti die igt aku ni lari dr umh kan?kan?),maka aku pn tertido la.....zzzZZZZZZZ...
n tido lagi. tido. tido. tido. ZZzzzzzz
okeh, abeh cerita. eh, tak, then aku terjaga, time tu dah kat stesen mentakab. yeargh, lbh kurg stgh jam lagi aku akn tiba jerantut. serta merta segar bugar jadinye..kaki ni cm dah xsabar sgt nk jejak tanah tumph darah ni.hehe.poyo jugak ye ayt aku.haha.biarla, kan ni blog aku, sukati la.heh..
then, ye, cam sume org bole jgka la..da smpi jerantut, mkayh aku amek le. turut brsama adlh kakak aku n adik aku yg ke-6 tuh, diorg baru sampai gak, dari KL, tp diorg naik bus..seronok dpt jmpa fmly, hilg segala kekusutan aku selama ni. rase cam tenang, kosong, cam di awang-awangan pun ada..bak kate mudahnye..mmg hepi gile le..hehe..
tu jela aku nk crta.bosan lak aku baca crta aku nih.nk delete kang, dah pnt menaip..buang masa plak..haih, so aku publish kan jela ek..hehe..
sekian sahaja, jmpa lg lain kali..da jarang sgt aku update blog ni, sbb..sbb..sbb..sbb aku yg xnak update. haha. k. bubbye! Adios... (^_^)

Thursday, April 16, 2009

cerianye...


..After Majlis Watikah Pelantikan Majlis Perwakilan Pelajar sesi 08/09 Universiti Teknologi Malaysia..turut bersama dlm gmbar:
- Y.Bhg Naib Canselor UTM : Prof. Dato' Ir. Dr. Zaini B Ujang
-Y.Bhg Ex-Timb. Naib Canselor (HEPA) : Dato' Prof. Ir. Dr. Alias B Mohd Noor
-Y.Bhg Timb. Naib Canselor (HEPA) : Prof. Dr. Mohd Tajudin B Hj Ninggal
-Y.Bhg Ex-Timb. Naib Canselor (A&P) : Datin Prof. Ir. Dr. Hamisah Bt Tapsir
-Y.Best Kakak kpd budak2 dlm gmbar tersebut : Bakal Dato' Prof. Ir. Dr. Sh. Nurrul Hazwani Bt Sayed Abdullah (insyaAllah)
Hahaha
Ke'poyo'an yg jelas ketara dlm diri aku
(^_^)
erm..papepun..aku mmg suka gmbar ni..nmpk ceria
n penuh bersemangat..hurm..mendalam mksudnye nih
k....tata..hehe

Monday, April 6, 2009

AKU PENAT!!


Salam perpaduan..bertemu lagi ngan aku.. (mestila ngan aku kn, ni kan blog aku..).. aku penat giler3 skrg ni..penat sehingga tak terkata..actlly bknla pnt sbb aku masuk larian merentas kampus ke, terlibat ngan gotong royong ke..tp aku pnt menghadap keje yg sama, jadual idup yg sama..setiap hari plak tuh..muak betul..nak kuar bersukaria ngan membe pn xdapat..tensen ada, lomah ada..sodih pun ada..macam2 ada la bak katanya..


aku pnyala bersemangat 4, 5 ari yg lepas..sbb ahad ni (12/4/09) aku bakal tiba di rumah..tp nak dijadikan cerita, mmg dugaan yg sangat berat la ni utk aku..arini aku ada presentatn English-Career Search..tp aku xsmpt nk present arini, masa da tamat..jd lectrr tu mntk buat kls lain utk yg xsmpt present pd rabu nxt week (15/4/09)..aku da ssh ati giler da..mana taknya..aku baru je ckp ngan mak aku ttg ke'confirm'an tarikh kepulangan aku tuh..


tgh bdk2 ni bising2 tu, ttba aku dgr lectrr ckp nk buat sabtu ni plak (11/4/09)..jd dgn wajh berseri2nye,aku mnyatakn persetujuan aku..aku da xkesah da org lain stju ke x, yg pnting aku setuju.heheh.keji betul aku nih...so aku pn b'gegas la kemas brg2 aku..dgn prsaan yg sungguh senang hati (sbb aku ttp dapat balik umh ahad tuh)..


tetiba lgi dtg bbrpa org remaja,approach lectrr tu, n gtau ari sabtu diorg balik kmpung..then dipendekkn crta, aku yg hatinye da mula retak sdkit demi sdkit tu, hnya terdengar ayt t'akhir dr lectrr aku "Ok, since your frens are going back dis weekend, we back to normal.presentation on wednesday"..urk...tidakkkkkkkkkkkkkkkk...aku pn nak balik jugak.mana aci cmni, umh aku dhla jauh..mana bleh balik 3 ari je..aku nak balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..unta betul la,..geram!!!!! remuk redam ati aku..ni pn tgh berkecai lagi nih..aku nak balik la!!!!!!

**i miss them soooooo much**


sedih tau tak..........................................kalo korg ape perasaan..dahla kali terakhr aku mliht wajah mk n ayh srta adik2 aku pada 15 disember 2008 aritu..arini da 6 april 2009. kira2 da 112 hari tau...112 hari tu sgt menyeksakan aku bila ditmbah dgn mcm2 masalah sengal kat cni...tensen2..kalo bab2 lain aku tak kesah sgt, tp kalo bab balik umh ni..mmg aku hangin la kalo aku tak dapat balik spt dirancangkn..huuuuuuuuuuuu....aku sedih+geram+tensen+pening+sakit ati........ :(

Tuesday, March 31, 2009

WORK WORK WORK

A long time ago, there was an Emperor who told his horseman that if he could ride on his horse and cover as much land area as he likes, then the Emperor would give him the area of land he has covered. Sure enough, the horseman quickly jumped onto his horse and rode as fast as possible to cover as much land area as he could. He kept on riding and riding, whipping the horse to go as fast as possible. When he was hungry or tired, he did not stop because he wanted to cover as much area as possible.

Came to a point when he had covered a substantial area and he was exhausted
and was dying. Then he asked himself, "Why did I push myself so hard to cover so
much land area? Now I am dying and I only need a very small area to bury myself."

The above story is similar with the journey of our Life. We push very hard everyday to make more money, to gain power and recognition. We neglect our health , time with our family and to appreciate the surrounding beauty and the hobbies we love.

One day when we look back , we will realize that we don't really need that much, but then we cannot turn back time for what we have missed.

Life is not about making money, acquiring power or recognition . Life is definitely not about work! Work is only necessary to keep us living so as to enjoy the beauty and pleasures of life. Life is a balance of Work and Play, Family and Personal time. You have to decide how you want to balance your Life. Define your priorities, realize what you are able to compromise but always let some of your decisions be based on your instincts. Happiness is the meaning and the purpose of Life, the whole aim of human existence.

So, take it easy, do what you want to do and appreciate nature. Life is fragile, Life is short. Do not take Life for granted. Live a balanced lifestyle and enjoy Life!

Watch your thoughts ; they become words.
Watch your words ; they become actions.
Watch your actions ; they become habits.
Watch your habits; they become character .
Watch your character; it becomes your destiny .
regards,
@nEQs

my little bro n sis