Thursday, May 14, 2009

HEPIKAH AKU?? :P

Salam perpaduan.... tajuk entri aku ni cam berunsurkan kontroversi plak..dah2, jgn cari pasal,.tingkatkan prestasi, kurgkan kntroversi ek...hehe
aku juz nak kngsi ckit pengalaman aku balik kmpung arituh.best.macam2 ada.macam2 berlaku.biasala kan, hidup ni very colourful.mcm2 wrna ada..purple,pink,biru air laut, kelabu taik anjing pn ada..ops! hehe
perjalanan aku brmula seawl jam 6.00 pg - kuar dari bilik, mnuju je stesen krtpi kulai. thanks to diana n muiz, sudi korbankan masa tido utk anta aku.jasamu ku kenang sampai ke mati.huhu. train aku jam 6.56 pagi, n ktorg tiba kat stn krtpi kulai tu lbh kurg jam 6.50 pg. ngeri sunggoh. hmpir2 terleps.
sepnjg perjalanan tu aku cam biasa la, bukak buku numerical method, n jwb soalan2 final yg lepas. haha. tipu!. sebenarnye..ape lg kan, berangan jela aku sepnjg perjalanan tu, memikirkan mcmna aku nk m'habiskn cuti yg singkat ni sesedap rasa aku.da terbayang da makanan2 feveret aku. ha, actually mlm td aku dah kol mak, gtau aku akn tiba kat umh tengahari.aku ckp kat mak "mak, mcm biasa la, bwh tudung saji mesti ada menu apa ye.." hehe. mak aku mmg dah tau, stp kali aku balik pn, mesti mintak mak masak telur masak lemak cili padi.nyum3..saat menulis entri ni pn aku terbayang betapa enaknye ia..hurmmmm...
tgh syok berangan tu, aku dikejutkan dgn satu bunyi yg bising amat.berpusing2 leher aku mencari.rupa2nya, ada satu family baru naik, aku tak igt timw tu dah kat stesen mana, ada sepasang suami isteri bersama 3 org ank mrka (2 laki2, n 1 prmpn) n jugak ada sorg makcik yg lebih tua (samada mak kpd prmpn tu, merangkap mak mertua laki tu, or sebaliknya)..mata aku dah terlekat pada baju yg ank2 die pakai..ape taknye, baju kaler oren, gmbr upin ipin plak tuh. tiga2 org pakai bju sama.boria.hehe.ni kalo ada adik aku ni, cnfirm diorg mntak gak baju cmtuh. glemer giler la upin ipin ni skrg. aku pn turut sama mnjadi pemintnye.huhu. ha, berbalik kpda certa asal..makcik tu, suara die kuat giler, aku xtau la sbb telinga aku baru leps korek pg tadi,maka pndengrn aku da jd terlalu jelas, or sememngnye suara mkcik tu kuat.agk bingit.n riuh rendah jadinya coach aku tuh.mana taknye, abeh sume org dlm coach tu dtegurnye.mcm2 crta.time tu mkcik tu brdiri je, pasal die x beli tiket, so x ada tmpt duduk le, n yg prpn td,suh le makck tu duk kat depn, td mcm2 karenah gak makcik tu, nk berdiri la, xnk amek tmpt org la..tp yg prpn tu sbr gile, lembut je dia pjuk mkcik tu suh duk depn..haih, bgus betul..respect jap aku ngan prmpn tu..n keadaan mnjadi tenang setlh mkcik tu dpt tmt duduk kat dpn coach tu, maka aku pn turut merasa tenang, bole smbung berangan. hehe. terok tol aku nih.
berangan lagi. dan lagi. dan lagi. haih, seronok gak ye berangan ni. hehe. tetiba fon bunyik "tenet tenet tenetttt"..aikh, sejak bila fon aku ada bunyik? bukan ke sound die da rosak??eheh..tipu lagi. dush!dush! aiyark!!!..bukak, tengok, n baca. 'D' rupanya mesej (nama sebenar dirahsiakn.haha)
d : dah balik?
aku : dah. otw.
d : :( tak jumpa pun
aku : erm..xsmpt
ye, seringkas dan sependek itu aku jwb.lepas tu..lepas tu..lepas tu..aku pun..nangis.huhu.sedih...sbnrye ada krisis ckit ngan shbt aku yg sorg nih.aku pn xtau la apa pncanya. (agk ego utk ngaku salah sndri).hurm..aku mmg aslnye nk jmpa die dlu sblm balik tu.nk bual2.ngumpt2.gosip2. n yg paling pnting, aku nk kasi hadiah kt die.hadiah yg aku tmph khas utk die. tp tula, aku kecik ati sgt ngan die, so aku jauhkan diri. mmg prngai aku cmni. degil ckit.tp dah terasa, nk buat cmne..igt die da lupakan aku da, da xnk kawan ngan aku da, igt aku ni da xpenting bg die da..huhu..sedihhh.... stlh pnt nangis n m'cover tangisan tersebut (malu sbb org sblh aku dah pndg aku dgn peliknye..mesti die igt aku ni lari dr umh kan?kan?),maka aku pn tertido la.....zzzZZZZZZZ...
n tido lagi. tido. tido. tido. ZZzzzzzz
okeh, abeh cerita. eh, tak, then aku terjaga, time tu dah kat stesen mentakab. yeargh, lbh kurg stgh jam lagi aku akn tiba jerantut. serta merta segar bugar jadinye..kaki ni cm dah xsabar sgt nk jejak tanah tumph darah ni.hehe.poyo jugak ye ayt aku.haha.biarla, kan ni blog aku, sukati la.heh..
then, ye, cam sume org bole jgka la..da smpi jerantut, mkayh aku amek le. turut brsama adlh kakak aku n adik aku yg ke-6 tuh, diorg baru sampai gak, dari KL, tp diorg naik bus..seronok dpt jmpa fmly, hilg segala kekusutan aku selama ni. rase cam tenang, kosong, cam di awang-awangan pun ada..bak kate mudahnye..mmg hepi gile le..hehe..
tu jela aku nk crta.bosan lak aku baca crta aku nih.nk delete kang, dah pnt menaip..buang masa plak..haih, so aku publish kan jela ek..hehe..
sekian sahaja, jmpa lg lain kali..da jarang sgt aku update blog ni, sbb..sbb..sbb..sbb aku yg xnak update. haha. k. bubbye! Adios... (^_^)

No comments:

my little bro n sis