Sunday, July 19, 2009

CUTI2 PAHANG

salam perpaduan. wah..agak lama tdk berblogging. tiada kecukupan masa dn ruang dan peluang utk mengarut di sini.huhu. arakian bermulalah cerita aku...berkisar bertumis bertumbuk berhiris tentang cuti aku bermula 7 julai hingga 12 julai 2009 yang lepas. ye, cuti yg aku buat utk diri sndri.sebab kelas aku lom start lagi, maka drp duk mengenang nasib kt UTM nih, baik le balik umh. bleh gak jmpa ngan kucin' yg dirindui.hehe. hampeh pnya ank, bknnye nk rndu kt mkayh, kat kucin' plak.

actually cuti tu sepatutnya berakhir 9 julai, tp aku enggan refuse ingkar utk pulang apbla mngetahui kakak aku [the one and only sis i hv] nk brtunang plak ahad tuh. maka aku merasakan sekiranya tiada aku di majlis tersebut, pasti akn kucar kacir, sedih dan kecewa org2 di kampung itu..hehehe.camla aku ntg sgt smpai diorg perlu merasa bgtu..kan?kan?hehe.

well..aku mstila xnk trlepas peluang mlhat kakakku itu melawa2 di hari berbahgia tersebut.n disamping tu, dpt kumpul ngan sanak sedara yg dh lama xjmpa tuh.slalu time knduri n raya je dpt kumpul.huhu. disebabkn kakak aku ni cucu sulung, maka nenek sblh mak suh buat kat umh beliau la.xjauh pn dari kmpg aku, 30 minit prjlnn je. walaun mjlis tu simple, tp sgt meriah. nk cerita kt cni pn pnjg sgt rasenye..so..jom kite tgk gmbr ni sesama. (^_^)

yeah, ini la pasangan yg bahagia tersebut..ucpn aku, harap kalian sabar dn tabah menghadapi dugaan sepnjg tmpoh prtunangn ini..semoga ke jinjang pelamin dn akhirnya bahagia sehingga ke akhir hayat.dpt ank banyak2, rzki melimpah ruah..hehe



perbincangan sedang berlangsung time nih dan kata putusnye, majlis perkhwinn akn dilksanakn pd mac 2010.so ada 8 bulan dr skrg utk diorg berusaha kumpul duit!haha. wang hantaran RM7000. kalo ikutkn kt kmpg tu kalo degree holder amek RM10 000, tp abah aku ckp xprlu smpai menyushkan phk lelaki, bkn wang yg pnting, tetapi hubungan yg diredha dn diberkati Allah tu yg penting.hehe..betul3..ha, berbaju melayu merah tu abah aku, baju kurung biru n tudung biru tu mak aku. nmpk bhgia jgk kat wjah mereka, nk dpt menantu la katakan..huhu.aku? biase2 je..mgkin kalo dpt ank sedara baru aku melonjak2 kegirangan kot.haha


yg ni plak adik sepupu aku yg baru berusia 2 bulan. aku 1st time jmpa beliau time knduri ni.t'kjut gak tgk, cm ank cina je muke dia..putih melepak n rmbut hitam gler..hensem habisss..hehe.nmanya Muhammad Aisy Afif Najwal..panjg n susah nk sebut.nasib baik bukn permpuan, kalo x berbelit lidah time akad.hehe.erk..terlupa nk gtau, nma kakak aku ni Sharifah Nurrul Mardiana n psangannye Mohd Ubaidullah..erm..pnjg gak tu kn? hehe



ha..ni part yg paling aku suke..PESTA DURIAN.. hehe. alhamdulillah tahun ni rezeki buah-buahan melimpah ruah. pnyala banyak durian sampai mak n nenek aku da xlarat nk buat tempoyak.mcm2 jenis durian ade, bole didapati di belakang rumah sahaja.hehe.tu yg untung duk kat kmpung, nk ape2, cari kat keliling umh je.tp syaratnye, kena rajin berkebun le..xkn nk suh sume pokok tu tmbuh sndri kan????? hehe

okla, perut da mula bernyanyi nih..kena isi nih..hehe. lain kali je aku smbung citer ni [kalo ada masa, pasal sem ni busy tahap gaban..huhu]. papepun, aku merasa sgt hepi dgn kepulangan tersebut, rasa cm xckup je, nk bercuti lagi lame dari tuh..hehe.ni la manusia, xprnh merasa cukup n bersyukur ngan apa yg ada..hehe. hurm..skrg aku lbh fhm knpa masa itu emas. (^_^) sekian..wassalam..

'demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian'

regards,

@nEQs

No comments:

my little bro n sis