Sunday, September 6, 2009

[AKU TAK PANDAI BERKATA2]

Lautan yang berapi

Daratan yang berduri

Bagiku bukan musibah

Malahan hikmah berharga



Katalah apa saja

Yang jelik penuh dusta

Kau bebas warnai diriku

Di minda yang kelabu



Sungguhpun ku terkilan

Terguris perasaan

Ku pilih berdiam diri

Tanpa dendam di hati



Siapa diri ini

Tuhan yang memahami

Amarah dan kecewa

Hanyalah bara membakar jiwa



Malam bertandang..

Hati berbisik mengenang

Cerita derita yang daku pendam

Kata menguji cuba untuk ku sudahi

Berulang airmata membasahi



Aku kini perlu berdiri

Walau hakikatnya pasti kan melukai

Aku ingin semua rasai

Kerna pengakhirnya hidup ku sendiri



Oh Tuhan kau berikan aku segala kekuatan

Untuk meneruskan perjalanan..

...

...

...

...


P/S: Aku xpandai nk meluahkan, susah nk ckp apa sebnrnya yg terbuku di hati. Terasa ingin semua org mengerti, tp aku xtahu mcmna nk beritahu. Aku mmg xpandai berkata-kata.

3 comments:

Kish said...

erkz... wanie.. mengapa berduka lara ni? mind to share?

Muhammad Zaki Omar said...

apa kaitan kata2 dan kucing kat bawah tu..
sdeynye cik wani bermonolog (~_~)

@nEQs said...

kish: i want to share wif sum1........................huuuu..

zaki: tu arwah kucing kesygn.. kalo sedey tgk gmbo beliau yg comel, msti terubt duka sedkit..huhu..nma beliau abang long..

my little bro n sis