Wednesday, November 19, 2008

balik kampung..hohoho..balik kampung..

salam perpaduan~~
sebelum memulakan bicara, aku nak nyanyi bak seretak dua kata..huahua
"ape khabar org kampung, lma sudah tak brjumpa, minta2 semuanya didlm sihat sejahtera, ape khabr org kampung, bilakah dpt berjumpa,kirim2lah berita, janganlah senyap shja..."
hahahaha......dalam hati agak wujud suatu perasaan kesenangan dan kegelisahan.. senang hati sebab 2 ari dari sekarang aku akan jmpa ngan family aku..insyaAllah, semoga selamat la perjalanan aku.. gelisah hati plak sebab tujuan utama aku balik ni adalah kerana ingin menghantar anak2 aku balik le..risau plak aku akan perkara2 yang mgkin terjadi ke atas diri mereka sepanjang perjalanan tesebut. antaranya ialah:
1) cuaca panas yang akan menyebabkan mreka mengalami over respiration and menderita kekurangan oksigen lantas mengalami kesemputan (especially debab, mak n gemok)
2) cuaca hujan @ riut petir yang akan membasahkan bulu2 mreka yg comel tersebut lantas menyebabkan mereka mengalami kesejukan melampau
3) suhu air-cond yg tinggi dlm bas menyebabkan mereka menderita kesejukan juga..maklumlah, kak Neq tak belikan sweater kat mereka sebab kak Neq tak mampu..huhu

itulah kemungkinan2 yang akn tejadi..untuk mengelakkan perkara tersebut, aku telah mengambil keputusan untuk ke KL dulu..kalo balik pahang terus, memang diorg ngadu sakit2 bdn jela nanti..perjalanan yang jauh la katakan..huhu..tapi aku tetap riso jugak..
haiz..arap2 sume selamat la....aku tak sanggup kehilangan mereka kerana kecuaian aku sndri..tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..aku tak sanggup membayangkannya.....
mak, camne nak bwk balik cucu2 mak ni.....huhu

k lah.. hope everything will be okay...dah nak tutup plak cc ni..baru nak bebel panjang2..wawawa..k la, adiosss.........

No comments:

my little bro n sis