Thursday, January 29, 2009

WHAT HAPPENED??

Salam perpaduan..sekarang jam dah menunjukkan jam 3.47 pg..tarikh hari ni 29 januari 2009. aku belum tido..still mnyiapkan keje2 aku yg due date nye adlh esk..mknanya, bbrapa jam dari sekarang je. td ingat nk tido jap, tp tkut syok sgt tido smpai xsedar esk pg..

apa yg membuatkan aku nk menulis blog ni......
erm..ntahla, tiba2 rasa sayu plak hati ni..selepas aku baca bbrapa blog membe aku, tiba2 aku t'fikir, knpa la aku ni suka sgt main2..kadang2 aku tak tau bila masa aku serius..
knpa aku asyik fikir nk hepi je? knpa aku tak suka lyn perasaan sndri?
kalo org tny aku soaln2 ni, aku akn cakap, sbb aku dah ckup penat nk fkir mslh, jd slgi aku bole wat diri aku hepi, aku akan buat.
adakh salah untuk jadi mcm tu????

bila aku bca blog membe2 aku tu..aku dpt rase beza antra diorg ngan aku adlh umpma langit n bumi.. aku kagum ngan cara diorg b'fikir n menympaikn pndgn diorg..pnh dgn isi tersurat...n maybe tersirat..pnuh p'hayatan, n aku bygkn masa diorg tulis tu, xada satu gurauan pn yg diorg cuba tonjolkn..semuanya fakta, lahir dari hati yg tulus ikhlas..n yes..sangat serius...

erm..kalo aku plak????cmnilah aku...aku x suka jd yg serius..walaupn masa tu aku tgh serius, tp aku akn ttp buat bnda tu jd xserius...especially time ngan membe2, n time tulis blog ni le..kalo time keje n study..aku mmg fokus btul2..tp still ada ketidakseriusan itu..

ayah aku prnh anta msj kat aku yg berbunyi camni
"Seseorang mukmin itu belum sempurna imannya hinggalah ia meninggalkan dusta ketika bergurau dan meninggalkan bertengkar sekalipun benar" -hadis riwayat Ahmad &At-Tabrani

erm..agak2nye nape ayh aku send msj cmtu??? ye...sbb ayh aku tau, kalo dia nk tegur aku scra direct, aku akn byk bertanya..knpa, apa, mcmna, sbb apa bole, sbb apa xbole..sampaikn aku rasa ayh aku fedup nk cakap..huhu..jd caranya senang je, ayh aku tau, kalo dia send msj camni kat aku..aku akn b'fikir dgn sendirinya..walaupn lambat, dia tau aku akn fikir..n yes, aku tak reply apa2 pn untuk msj ni..sbb mmg aku fikirkn ttgnya..mesej ni di hntar pd 22 julai 2008 n mesej yg menyusul kemudian pada 4 ogos 2008 pulak camni bunyinya..

"manusia selagi bernama manusia, mana ada yang pandai..sebab kalau manusia pandai, dia tak perlu belajar..sebab dia tahu dia tak pandai, maka dia tak jemu belajar"

n mesej ni pun buat aku b'fikir lebih banyak..yg seblmnya pn x abis fikir..tmbah lg satu plak..
disebabkn aku masih tak dapat jwapan, jadi aku serah pada situasi untuk tntukn jawapannya..n aku rasa aku da dapt jwpnnya mlm ni..erm..mgkin aku tak perlu tulis kat cni..sbb aku bkn jenis yg pndai nk luahkn apa yg ada jauh di lubuk hati aku..hnya sekadar yg termampu ditaip oleh jari2 aku..

aku pegang pada satu perkara "dalam suatu perkara yg penting bagi kita, ada ketikanya lebih baik diam dari bercakap. sebabnya, org lain tahu kalau kita bercakap, tetapi kita akan tahu kalau kita diam..wallahua'lam"

ye..bukan semua prkara boleh diluahkn dgn kata2..bg aku, aku menunjukkn perasaan aku dgn perbuatan, bukan kata2..aku sllu berharap org akn fhm gerak geri aku..jd bila aku tdk b'kata apa2 untuk sstu prkara..org akn ckp aku pasif..cam xde response...but actually diorg xsedar sbnrnya aku sdg m'beri respon..

jd secara kesimpulannya...perasaan yg aku sedang rasa ni, adlh sstu yg sukar untk aku gmbarkn..cuma skrg aku sdg menilai diri sndri..seteruk manakah aku ni....adakah lbh teruk dari yg aku fikirkn?????

hurm..aku akan terus berfikir nampaknya............................

"SMALL minds discuss PERSON,
BIG minds discuss EVENTS,
INTELLIGENT minds discuss IDEAS,
but....
GENIUS acts in SILENCE.."



No comments:

my little bro n sis