Friday, October 31, 2008

about @nEQs..

dilahirkan tanggal 12 februari pada tahun 1986, subuh2 lagi arwah atuk aku dah mendengar jeritan batin aku sambil berkata “haih, pagi2 ni la dia nak klua.orang nak pergi semayang subuh pun xleh”..itulah sprti yg telah diceritakan oleh mak aku.maklumla, arwah atuk aku tu sllu smyg kat surau, jd pagi tu xdapek le dia nk p surau kerana meyambut kdtgn aku di dunia ini dengan gemilangnya.huahua..
aku tlh m’besar secara normal, bukanlah sprti yg diceritakan oleh along aku (ada ke dia kata mak aku pungut aku dalam longkang?ish ish ish..tu la dengki nmanya)..walaubgimanapun ada sdkt ktidaknormalan krna aku asyik sakitttt je..lahir2 je dah kkurgn oksgn..uhuhuhuuuu..
tapi tdk mngapa, aku teruskan jugak proses pmbsaran ini shgga skrg..dikontotkan crta, aku tak pnah p sekola tdika,n masuk djah 1 pn lambat (stlh oranglain da blja smpai huruf M),masuk skola mnegh,duk asrama skjap (form1) tp 3 bulan je,aku meraung2 nak balik umh…bbulan2 aku demam+batuk,jd ayh aku kesian n masukkan dlm sekola harian biasa (ngade2 jugak aku ni). form 4 n 5, aku duk asrama balik (sm teknik), amk civil engineering (ni kos yg xdiredhai olh bapak aku,tp aku amek jugak).
habis je SPM,dapt l twrn p matrik, tp pd hari aku nk byr yran pndftrn tu, tba2 bapk aku ubah fikiran dan menghalang aku p matrik (sedih glerrrrr) jd apakan dayaku,dah bengkak mata dah brduka,nak buat mcmana kn…tunggu diploma jela..nak masuk dploma tu, bpk aku suh masuk UiTM,tp aku xnak sbb impian aku adlh nk msk UTM,jd aku isi borg UPU tu snyp2 n hntar trs tnpa merujuk kpd bapak aku..hehe..ni bukan degil nmanya, tp aku msti merealisasikan impian aku slgi tidak bercanggah dgn undang2 atau hukum agama..kan?kan?
maka beradalah aku di UTM city campus..berknln dgn kwn2 yg mcm2 jenis…ada yg sangat m’bantu dan masih setia bersama aku hingga sekarang, melalui susah sng bersama..tp ada jugak yg b’kwn semata2 utk memnuhi kepentingan sndiri,cari bila perlu shja, tim sng ade le dpan mata..time ssh aku sorg2..and ada jugak yg bersama dgn aku sekerat jalan je..lpas tu hilang entah ke mana…….sdihnyerrr…tp xpe..inilah yg dinamakan pengalaman…at least dari sekarang aku da jadi seorg yg lebih berhati2..
scra luaran, org akn ckp aku ni cam baik je..haha..tp hakikatnya..aku ni keras hati n kpla batu jugak (tu yg kwn baik aku sllu bengang ngan aku tuh)..huahua..tp aku masih sorg manusia yg brperikmanusiaan dan tdk memanipulasikan org lain n menjadi diri aku sendiri..itu sahaja ttg aku..banyak lg nak tulis..tp lbh baik baik buat novel je..hahaha…da…adios..

2 comments:

kimsyikin said...

hahahaha.....biasa la kalo kakak kte dengki diorg slalu kate kte ni ank pungut kat tepi longkang la, kat tmpt smph la....
dlm dunia ni byk org byk la ragam...xsemestinya org yg baik dgn kte dia baik dpn blkg...sbnrnya bnda2 cmni yg bg kte pengalaman n memtgkan kte...bg mengelakkn kte tensen dgn sume ni..kte haruslah b'fkr +ve....n bak kate sorg ustazah kat skull dlu, anggap je diorg tu xsngaje....
ni bru kat alam study blm lg kuar ke alam kerja yg lg bsr n hebat tekanan n dugaannya...tp jgn lupe, Allah xkn uji hmbanya dgn ujian yg xblh hmbanya hadapi rite????jd marilah kte sesme berjuang ke arh kebaikn n ketenangan...ayah akak slalu pesan..."biarlh ape pn org nk buat kat kte yg penting kte xbuat kat org lain cmtu"...mmg agak pyh tp bila kte redha dgn ketentuannya kte akan rasa lapng sgt....k aneqs, marilh kte jd org yg +ve bg mengelakkn hati kte jd hitam....

Widad Wafiyyah said...

ceh...ade ke kate aku dengki kat ko...mana ada...ko memang pon abah ngan umi jumpe kat tepi longgokan sampah....sebab tu la ko suka tido dalam longgokan kain...eh tu ko ke?ke adikku yang len...ish banyak ngat adik nie wat aku conpius lak..uhuhuhuu...kenyataannyer...ko kena terima kenyataan umi ngan abah memang sayang aku...sebab tuh aku ada kuase veto memerintah korang sesuka ati...wakakakakaak...oooohhhh tergelak jahat plak...ok la...akak ko yang comel nie nak undurkan diri plak...aku tau ko mesti merindukan aku kan walopon ko slalu rase aku dengki ko kan...ahahahaha...sebagai buktinyer....ko mesti nak datang kl jumpe aku xlama lagiks kan....wahahahahaha...bape banyak kan daaaaaaa.....

my little bro n sis